måndag 9 november 2015

Ännu ett styrketräningspass hemma

Måndag innebär träning med och hos Maria. Vi tränade rygg, armar och bål igen. Ryggövningarna gör vi med hantlar eller skivstång, vilket jag tycker är oerhört svårt. De har en "dragmaskin" en sådan där grej där man kan sitta framför och "dra" vikten nedåt (gud så svårt att förklara) och jag gillar dem bättre, när man ska träna rygg. Men vi körde också rodd i TRX:n och det är ju ok. Jag undrade hur länge det dröjer innan jag känner att jag behärskar vikterna och Maria påstår att det ska gå fort, men då är det dags att öka vikterna.

Dagens vidrigaste övning var plankan en minut x tre. Den är vidrig och under den tredje gången började jag må illa efter en halv minut. Jag klarade den i alla fall och det var ju bra!

Förkylningen sitter i och jag snörvlar för glatta livet. Ingen feber och ingen halsont och lite bättre med hostan (tacka sjutton för det, efter alla veckor med hosta!). Tyvärr klarade jag inte mitt motionsmål idag (promenad om 60 minuter) utan jag promenerade i drygt 30 minuter. Tidsbrist och regn, skyller jag det på. I morgon blir det bättre.
I brist på gymbilder, blir det en bild på nypon. Jag kommer ihåg när jag var liten och traktens killar hotade med att stoppa krossade nypon under tröjan, vilket ledde till en oerhörd klåda. Jag tycker nypon är vackra: så röda och glansiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar