söndag 8 november 2015

Söndagspromenad

Solen sken och jag mådde lite bättre idag, så jag övertalade Sofie att hänga med på en fototur. Vi åkte till Degerfors och gick i skogen på stigar i närheten av Degernäs camping. Det var så vackert ljus, lugnt och stilla.
Naturligtvis går stigen alldeles intill vattnet.

Perfekt att få fotografera en utblommad växt med vattnet som bakgrund

Älskar färgerna och ljuset som är i naturen nu. Klockan var vid tolvsnåret när vi fotograferade och det var perfekt ljus då

Sofie, som också fotograferar

Jag lyckades få med en bild på denna man i motorbåt

Det blev lite vågor på vattnet, efter båtens framfart

Sofie testar att hålla linsen framför ögat,  som hon använder för närbilder, såg lite kul ut

Finfina stigar

Det ligger en golfbana där också. Gräset är fortfarande otroligt grönt, men det är kanske inte så konstigt, när det har varit så varmt hittills under hösten.
Sammanlagt promenerade vi drygt sex kilometer idag. Även om jag inte har provat att springa ännu, är det bra att jag promenerar så mycket som möjligt, som förberedelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar