måndag 26 oktober 2015

Power walk efter dag med anspänning

Så skönt att den här dagen är över! Idag har jag haft en påfrestande uppgift, nämligen att prata inför alla kommunens elevhälsoteam. Jag behövde bara prata i ynka tio minuter och till min hjälp hade jag en PowerPoint, ändå hade jag en anspänning hela dagen, eftersom jag var den sista talaren. Men nu är det gjort och jag klarade av det utan att staka mig eller göra bort mig alltför mycket. Möjligen blev jag lite väl "uppeldad" när jag pratade om mina favoritämnen: extra anpassningar och särskilt stöd. Nåja, ingen kan tvivla på att jag är engagerad i alla fall.

Efter jobbet handlade jag mat och dryck inför morgondagens middagsgäster. För att göra det så enkelt som möjligt för mig, köpte jag två hela grillade kycklingar, tre salladsmixar (Ceasar sallad) och painriche (vakuumförpackade som jag i sista stund gräddar klart i ugnen). Som vanligt fanns det ingen Cava på systembolaget, utan jag fick istället köpa Prosecco, som är den italienska motsvarigheten. Men den brukar också vara god. I morgon kväll kommer två kollegor till mig, som jag vill skämma bort lite extra med mat, dryck och bubbelbad.
 
När jag hade handlat ringde jag Sofie och frågade om hon ville gå med migpå en promenad. Jag måste fortsätta mina goda vanor nu och få till motionspass kombinerat med styrka. Vi gick i en timme och hon drar ju upp tempot till max, så jag fick faktiskt håll efter en stund och fick be henne sakta ned. Vi gick lite drygt fem kilometer. Som vanligt tycker jag det är avstressande med promenader. Jag tog min 12 kilos kettlebell och gjorde några utfall, när jag kom hem.  I morgon kommer jag gå till och från jobbet och fixa några ärenden på lunchen, då jag också promenerar. Det får bli morgondagens motion.
 
Igår hade jag tänkt att fotografera det lilla trädet som står på "ön" i bakgrunden.
Tyvärr hade det tappat alla blad, så tji fick jag.

 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar