söndag 25 oktober 2015

Morgonpromenad

När jag vaknade var det blåsigt och mulet ute. Attans, tänkte jag! Men så smög sig solen fram och jag skyndade mig att fråga Sofie och vi skulle ta en fotopromenad. Sagt och gjort! Vi åkte till sjön Gryten och gick slingan som är knappt 4 kilometer.

Jag tyckte jag hade klätt mig rejält, men det var kyligt i skuggan och när det blåste

Det är så vackra färger i naturen nu!

Inte en enda bild har jag redigerat, utan alla bilder är utan filter eller annat "mixtrande"

Sofie frös mindre än mig, då hon hade både handskar och skydd för panna/öron

Den här bilden är jag sjukt nöjd med! Jag har lyckats fånga hennes glitter i ögonen.

Vilka färger va! Helt otroligt! Knappt man kan tro att jag inte har lagt på något filter

Vad ville jag fånga här? Jo det var den orangea färgen i det svarta. Men nu ser jag att det är en del grönt i bilden också

Ljuset är perfekt nu! Lagom starkt

Skog, vatten och blå himmel med lite moln. Naturen är underbart läkande upplever jag. Älskar att promenera i dessa omgivningar

Jag försöker att rikta blicken uppåt regelbundet, eftersom jag har hört att vi får energi när vi tittar upp mot ljuset.

Den här gröna mossan är bara ljuvlig. Om jag vore barn, skulle jag älska att leka här

Det är fina stigar runt Gryten och vi har lärt oss att hitta, även om vi ibland irrar lite på avvägar...

Det där guldgula gräset i kanten av sjön är en sådan vacker färg, som gör sig så bra till den blåa himlen och vattnet

 Efter vår promenad var vi som vanligt glada och fyllda av energi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar