tisdag 15 september 2015

Tisdagsfys

Uj, uj vad det var tufft att gå upp i mörkret i morse kvart över fem. Upp kom jag i alla fall och iväg till gymmet. På uppvärmningen märkte jag att jag att jag flåsade lite mer än vanligt, så jag saktade ner farten. Dels sprang jag igår, dels var jag stressad över den blivande arbetsdagen.

Men när vi körde igång och gymmade, kändes det bra igen. Förutom när jag körde benpress. De sista repetitionerna kände jag plötsligt att jag fick ont i högra knäet. Kanske blev det lite mycket med löpturen igår. Under förmiddagen kände jag alltmer smärta och nu i båda knäna. Fram emot kvällen fick jag även ont i ryggen. Herregud vad är det här, tänkte jag? Ryggen har jag svårt att förstå att jag fick ont i, måste jag säga. Men, men det är bara att inse, att något fel måste jag ha gjort!

När jag kom hem strax efter sex på kvällen, hällde jag upp ett glas rödvin, gjorde mig ett par mackor och tog en chokladbit som dessert. När vinet var urdrucket var både knän och rygg smärtfria. Det var onekligen otippat. Fast min man brukar säga att alkohol är muskelavslappnande, så det tycks stämma.

Jag kommer aldrig kunna visa bilder från gymmet. Det är för pinsamt att fotografera där, tycker jag.

Istället blir det natur fotografier.  Den här ger mig energi, samtidigt som den ger ro i själen.

Vilken lite ö! Jag måste åka tillbaka och fotografera den, när bladen har skiftat färg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar