söndag 13 september 2015

Så var det kväll

Så här ser sängkammaren ut. Tapeten heter Vintage tapet 1632. Jag älskar den!

Jag har tagit skott från mina stora pelargoner, så jag har till nästa år. De brukar bli lagom kraftiga till våren. Det är så himla enkelt att odla pelargonskott. Man klipper bara av dem och kör ner dem i den fuktiga jorden, violà - klart!

Sekretären var min pappas. I de stora lådorna har vi underkläder och träningskläder. När man fäller ner locket, finns det sex små lådor, en stor och så ett stort fack. Under de två små lådorna längst ned, finns ett var sitt lönnfack. Lite kul, men det vet väl alla tjuvar... Tavlan i tenn, kommer från mina svärföräldrar. De hade inte plats för den nu när de flyttade till lägenhet. Först tyckte jag den var ´gräslig, men sen tänkte jag att den nog kunde passa där ovanför sekretären. Så fick det bli!

I gästrummet har jag alla mina träningsredskap, inklusive min träningsväska, som står redo att packas. Här stryker jag mina kläder varje morgon. Jag hänger och viker all tvätt och stryker plaggen när jag ska ha dem. Det är så trångt i min garderob, att det inte är någon idé att stryka kläderna. De blir bara skrynkliga när jag ska pressa in dem, deprimerande, jag vet!

Soffdelen i vardagsrummet är oförändrad. Just nu hänger favoritduken på strecket och därför är bordet naket.

Bakom ena soffan står en byrå (som tidigare stod i hallen) och en hylla (som tidigare tjänade som skohylla i källaren). Hyllan hade flera hål i bakstycket, efter sladdar, eftersom vi tidigare haft tv:n och tillbehör till den . Idag tapetserade jag bakstycket med samma tapet som i vardagsrummet. Så hålen maskerades. Sen förväntar jag mig inte att folka ska dra ut mina kokböcker eller album, så kanske de inte ser "hålen" i alla fall. Nåja, nu är de maskerade i alla fall.


Nu står vara tidigare matsalsmöbler på altanen. Jag har vaxat dem. Förhoppningsvis klarar de temperaturen och fukten på altanen.

Det här skåpet fick flytta ut från soffdelen. Där förvarar vi grejer till spabadet i det högra skåpet. I det vänstra har jag mina häcksaxar och lite annat smått och gott. Skåpet har jag köpt på loppis. Jag tycker det är fantastiskt fint. Billyhyllan till höger kommer att hämtas senare i veckan av en av Steffanies kompisar. Kul att det kommer till användning!

Min farmors buffé får trona i hallen. Det blev för trångt i vardagsrummet, där sofforna står. I buffén förvarar jag alla mina dukar. Jag har en hel uppsjö, trots att jag har gjort mig av med flera stycken. Jag har lagt undan tre IKEA-kassar med dukar, som Sara ska få. Hon har ingen egen lägenhet ännu och har därför inte skaffat sig så mycket textilier. I fåtöljen är ett paket från Sportamore som jag ska skicka tillbaka. Adidasskorna jag hade beställt var för trånga, så jag hoppas de finns i en storlek större.
Nu är jag helt uttröttad! Benen värker och jag vill bara vila. Jag har hållit igång från halv åtta till fem, med en paus för lunch (jag lagade för övrigt lunchen idag också, vem hade trott det!). Två timmar hann jag med i trädgården, då jag rensade lite ogräs, ställde undan lite krukor och krattade kottar och barr. Ikväll är det jag som går till sängs tidigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar