torsdag 27 augusti 2015

Stress och återhämtning

Fyra veckors arbete och jag känner mig redan sliten. Långa arbetsdagar med många möten och arbetsuppgifter som hopar sig. Jag försöker alltid jobba undan, så jag inte släpar med uppgifter. Men stressen tar på krafterna, särskilt nu när jag är äldre. Kroppen stressas av övergångsåldern och övertidsarbete ovanpå det, gör det hela än värre.

Därför tog jag ledigt under förmiddagen och tog det lugnt. Lite städning ägnade jag mig åt förstås. Det är skönt att komma hem på en fredag och huset är städat.

Jag funderar på att gå ner i tid. Tänk att vara ledig en dag per vecka, för att bättre och enklare kunna återhämta sig. Mm, jag funderar på det. Nackdelen är lägre lön, lägre pension i framtiden. Men kanske är det värt det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar