fredag 28 augusti 2015

Fredag, tjoho!

Underbart med fredag, eller hur! Startade dagen med ett gympass tillsammans med Iréne. Vi gick som vanligt igenom hela kroppen och de maskiner vi begriper oss på. Idag var det första gången jag inte kände mig helt slut efteråt, utan jag kunde gå och jobba utan att tänka på att jag hade tränat. Märklig känsla!

Ikväll hämtade min man och jag lite mat från en asiatisk restaurang. Hungrig som en varg valde jag fyra rätter, men orkade bara en, hi hi, typiskt mig! Sedan satt vi på altanen och njöt av ljuset och pratade med Sara i telefon, samtidigt som jag vräkte i mig smågodis. Mm, vet att det inte är särskilt sunt, men var godissugen idag. Så jag föll för frestelsen.

I morgon blir det shopping med Sofie och Steffanie. Kanske hittar jag något i klädväg till mig själv.

Just nu trivs jag inte alls med min vikt. Jag har fem kilos övervikt som jag måste kämpa med. Ju äldre jag har blivit, desto svårare har det blivit att gå ner i vikt.

Under helgen ska jag fotografera. Vill passa på och dokumentera naturens skiftningar. Snart är höstfärgerna här.

Ännu blommar det lite här och där.

Jag behöver naturupplevelser. Gärna så ofta som möjligt och länge. Men under helgen ska jag ge trädgården kärlek också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar