lördag 29 augusti 2015

Lördag med shopping och framtidsplaner

Jo men visst hittade jag kläder. Med döttrarnas hjälp fann jag flera överdelar som satt helt ok. Härligt! Efter en lång dags shopping, somnade jag lite i solstolen, innan Åsa kom strax efter fyra. Vi tog en snabb promenad, med betoning på snabb. Herregud den människan kan verkligen dra upp tempot! Till min stora glädje hängde jag med utan att flåsa mg fördärvad.

Åsa vände och vred på min situation tills vi gemensamt kom fram till, att jag ska springa igen, men utan tidspress coh längdpress. Det kändes himla skönt att få prata om min låsning till löpningen. Bara jag tänker på att springa, kommer ett stort NO, NO upp. Men efter resonemang med Åsa, där hon sa, vem bryr sig om att man flåsar? Who cares? Ingen! Flåsa bäst du vill och spring på känsla! Vad vill du uppleva på dagens springtur? Känna vinden i ansiktet, höra vattnet från sjön som kluckar, känna doften av höst, känna glädje över kroppen som levererar? Bara välj något och fokusera på det istället för tid!

Vad värdefullt det är med kloka och goda vänner, eller hur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar