måndag 29 juni 2015

Somrig promenad

Vaknade vid sjutiden och kände mig rätt så pigg, för en gång skull. Min syster Petra och jag hade bestämt att vi skulle ta en promenad i Bullerdalen. Det är ju min absoluta favoritslinga. Jag har så många fotografier därifrån och trots det kan jag inte sluta att ta nya.
Min syster och jag

Vattendrag och gröna växter. Som vanligt är det spegelblank yta

Det är så himla vackert i naturen nu!

Hela tiden går man på dessa upptrampade stigar. Det är fler än vi som älskar att gå här. Varje gång jag går eller springer den här slingan, möter jag flera människor. Många har sina hundar med sig. Förstår att det måste vara himmelriket för hundar att gå i det här området.
 
Som vanligt kvittrade fåglarna. Men vi var glada att vi hade långbyxor på oss, eftersom myggen var närvarande. Drygt 11 kilometer gick vi i lugn takt och jag klarade det, utan att resten av dagen blev helt förstörd. Hade jag istället valt att springa tre - fyra kilometer, hade jag säkert fåt gått och lagt mig efteråt. Visst är jag trött nu, men inte så slut att jag måste lägga mig och sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar