torsdag 25 juni 2015

Då var det gjort!

Äntligen kom jag iväg på läkarbesöket. En mängd prover togs och det som framkom hittills är att blodvärde, EKG och snabbsänkan var utan anmärkning. Medan blodtrycket (undertrycket) var för högt. Det ska följas upp varje vecka under en tid. Jag kommer få en tid för spirometri, där lungkapaciteten mäts. Idag när läkaren lyssnade på mina lungor, fanns det inga tecken på astma. Läkaren frågade till och med om jag verkligen hade astma. 

Vecka 29 får jag veta vad proverna visade. Från och med nu, ska jag avsluta all medicinering. Jag får bara träna lågintensivt och ska dokumentera hur mycket jag orkar. 

Såja, nu är läkarbesöket avklarat. Eftersom jag inte kan träna som jag vill, avstår jag från Midnattsloppet och Tjejmilen. Kanske är det bra av flera anledningar. Även om jag har planerat för loppen och tränat för dem, har jag fasat för trängseln, att inte kunna prestera tillräckligt bra och därmed göra mig själv besviken. Nu kan jag strunta i prestationsångesten och träna utan press. Inget ont som inte har något gott med sig. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar