måndag 25 maj 2015

Trött kvinna

Var kommer alla konstiga drömmar ifrån? Plötsligt uppvaknande efter en obehaglig dröm, kom jag på att jag hade glömt att läsa ett viktigt brev från skatteverket. Rädslan att glömma det, gjorde att jag präntade in en mängd associationer och minnesregler. När jag tar morgonrocken, kommer jag tänka på brevet (varför i hela friden skulle jag göra det?!) och om jag inte kommer ihåg det då, så gör jag det, när jag borstar tänderna. Under en timmes tid låg jag och stressade upp mig över brevet. Det hade varit bättre om jag hade gått upp och läst det där och då.
 
Halv sex vaknade jag helt mosig och min första tanke var brevet (utan hjälp av en enda  minnesregel). Tog fram det, läste det och konstaterade att jag inte behöver göra något förrän 12 juni. Så idag har jag gått med svullna ögon och gäspat för kung och fosterland, helt utan egentlig orsak.
Visst borde jag gå ut och få lite frisk luft, men just nu finns det inte som ett handlingsalternativ för mig. Tänk om jag hade kunnat krypa ner i spabadet nu! Längtar tills det står på plats.
Ge mig energi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar