lördag 23 maj 2015

Långpromenad

I morse tog Sofie och jag en långpromenad. Jag älskar att gå i Bullerdalen, så det fick det bli. Åtta kilometer gick vi. De flesta träd och buskar har slagit ut och det är så vackert i vårljuset. Häggen blommar och doftar. Klart att det är olämpligt för mig att promenera i all grönska, men jag hade preparerat mig rejält med medicin, så det gick bra.

Vi pratade om hur tacksamma vi är över att vi bor som vi gör och att vi har tillgång till så vacker natur. Någon gång får vi ta med oss matsäck och filt och ha picknick vid vattnet. Det är så rogivande vid vatten, tycker jag.

När vi kom hem, klippte jag gräset och planterade om lite orkidéer, jag ärvt efter pappa. Sedan mamma gick bort 2011, har de inte fått någon omsorg, mer än vatten. Nu förväntar jag mig att de ska bli kraftiga och blomma.

Min man har byggt på trädäcket, där spabadet ska stå. Det kommer bilder på det i morgon. Nu ska vi snart till grannen på kvällsfika, det blir mysigt!

2 kommentarer: