söndag 24 maj 2015

Långpass och podcastlyssnande

Klockan åtta i morse var det mulet och nio grader varmt ute. Jag tog på mig mina tjockaste tights och min merinoull t-shirt från Ullmax (den är kanon!) och en tunn vindjacka. Jag brukar alltid lyssna på musik när jag springer, men idag hade jag bestämt mig för att lyssna på Träningsglädje talks och avsnittet "Det romantiserade livet". Oj, vad lätt det gick att springa med avsnittet i öronen! Inte en tanke gick till andning eller tunga ben. Jag bara lyssnade och benen trummade på. Linda från "Better Bloggers var gäst hos Sara. Det var ett mycket intressant avsnitt! Jag fattade genast sympati för Linda, som var så avväpnande ärlig.
 
Tretton kilometer blev det och snittiden blev lite bättre än förra veckan, trots att jag aldrig kollade på klockan. Solen tittade fram och jag njöt av lugnet, ljuset, värmen (fick binda jackan om midjan) och podcasten. Underbar start på söndagen!
Glad över att ha klarat 13 kilometer utan att få andnöd
 
För mig finns det inget bättre, än att springa i dessa omgivningar!
Lyckos den här familjen som bor så de har egen brygga!
Grönt, blått och en röd stuga, så idylliskt!
Längtar redan till nästa veckas långpass. Jag har lärt mig att njuta av dem nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar