söndag 26 april 2015

Vår!

Idag blåser det rejält. På eftermiddagen tog jag bilen och promenerade en bit på gårdagens sträcka. Det är så fint! Nu börjar det grönska och jag kan föreställa mig, att när det är helt grönt, måste det vissa partier, kännas som att springa i en grön tunnel. Fåglarna kvittar så här, att det känns som jag är i ett naturreservat.
Vid den större sjön, gick vågorna höga och vinden blåste bort luggen från pannan, så den riktigt kyldes. Men längre fram vid älven, var det vindstilla med blank vattenyta. Så härligt! Jag fotograferade och bara njöt.
När det blir grönt här helt och hållet, blir det nog som en grön tunnel
Upptrampade stigar. Det är populärt att både gå och springa här.
Så vacker med alla vitsippor!
Stabil bro
Varje vår får jag impulsen att bara lägga mig i gräset, rulla runt, äta gräs... Ja, jag är vårgalen
På sjön gick det stora vågor
Fågel, av för mig, okänd sort
Här var vattnet lugnt, så vackert!
En ensam boj, något att hålla sig till
Här var vattnet så stilla, att himmel och moln speglades

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar