söndag 22 mars 2015

Söndagsgöra

Typisk söndag idag med tvätt och städning på schemat. Hela huset doftar rent och det är underbart. Om vädret hade varit bättre, hade jag gärna vårstädat altanen. Men det hade jag ingen lust med när snön yrde och vinden ven. Hu, vad kallt det har känts ute idag!

Det är inte konstigt att jag drömmer mig bort lite och tittar på kort från höstens Rhodosresa. Antagligen ingår det väl i människans psyke att tänka, drömma framåt eller bakåt, när tillvaron blir jobbig.
Jag är glad och överraskad över att benen känns bra idag, efter gårdagens 11 kilometer. Lite peppad blir jag att prova springa ännu längre. Ingen kettlebells har det blivit på två veckor. Det är lite typiskt mig. När jag hoppar över ett pass, har jag svårt att ta tag i det igen.

Jag planerar att springa två eller tre korta pass den här veckan, inklusive backintervaller. Ett långpass ska jag också få till.

Fem arbetsdagar och därefter 10 dagars ledighet. Min lillasyster och jag ska åka till Örebro och mysa. Katta och jag planerar för en vandring (om vädret tillåter) på en led vi är ivriga att prova. Jag ska öppna bankgiro till min egna firma och träffa en ekonom, för rådgivning. Jag ska träna och gräva klart i trädgården (återigen om vädret tillåter) och jag ska umgås med de yngsta döttrarna (påskmiddag bland annat). Så jag ska minsann inte klaga. Jag har många roliga saker att se fram emot. Många energigivande människor att umgås med och träning, för att fylla på energi-kontot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar