tisdag 17 mars 2015

Människor som suger energi

Jag har speciellt en människa i min närhet som suger energi. När vi träffas blir jag på min vakt, osäker på vad som kommer ske. Ibland ger hon mig "tjuvnyp" och jag förstår inte varför. När jag klarar att konfrontera henne framkommer de mest (i mitt tycke) underliga fantasier, slutsatser och åsikter. I grund och botten tror jag hon vill kontrollera mig. Jag ska ha samma åsikter som henne.

Under lång tid har jag försökt att minska umgänget med henne. Tyvärr är det inte lätt. Av någon underlig anledning har jag för mig själv försvarat och bortförklarat hennes beteende och velat se en positiv förändring.

Men den här gången har hon gått för långt. Alla hennes elaka ord ekar i mitt huvud och även om hon bad om ursäkt efteråt och uppgav att hon reagerat som hon gjorde på grund av att hon är labil, kan jag inte förlåta och glömma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar