söndag 15 mars 2015

Dagen efter

Igår hade vi Sofies examensfest. Vi var knappt 30 personer. Min man och Sofie hade gjort all mat: piroger, dubbelmarinerad fläskfilé och kycklingfilé, potatissallad några kalla röror, smördegspinnar, sallad. Till kaffet hade vi köpt chokladtårtor. Allt blev himla lyckat. Sofie blev glad över presenterna hon fick och det kändes gott med släkt och vänner som firade.

Men idag mår jag inte bra! För mycket vin, för lite sömn (la oss fyra i morse och vaknade strax efter sju). En tung dag med andra ord. Jag låg faktiskt ute i en solstol under ett par timmar vid lunchtid. Frisk luft är aldrig fel! Men minsta ansträngning är tuff idag. När vi flyttade tillbaka möbler till sin rätta plats blev jag skakig och illamående. Tur att det här händer mig så sällan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar