måndag 9 februari 2015

Likgiltighetens rullgardin

Jag är tungsint och vet att jag borde ta mig samman och gå ut i solskenet. Jaga endorfiner, som jag så väl behöver. Istället sitter jag med huvudvärk och bara stirrar. Visst har jag lagt in en tvätt i maskin, diskat, dammsugit och packat upp grejer efter mamma och pappa. Fnissat lite åt att mamma har samlat 20 kaffekoppar (ifall någon går sönder antar jag). Förundrats över att porslinet är mitt, allt enligt mammas instruktioner. Känt en enorm glädje och tacksamhet över att mamma och pappa kommer att vara närvarande i tanken, varje högtid, tack vare porslinet. En underbar gåva!

Just nu orkar jag inte ta mig i kragen och göra något. Snart ska vi iväg och fortsätta sorterandet i mina föräldrars boende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar