söndag 8 februari 2015

Härligt väder

Åh, vilket härligt väder vi har haft idag! Tyvärr har jag ont i halsen, så jag fick nöja mig med att njuta av solen på den inglasade altanen under eftermiddagen. Det har inte blivit någon träning under veckan. Jag tror det är bra att avstå, eftersom sorg stressar kroppen tillräckligt. I alla fall gör sorgen mig extra skör. Trots att jag inte anstränger mig fysiskt, känner jag mig helt slut.  Idag har vi systrar ägnat oss åt rensning och att dela på våra föräldrars saker. Det tar på krafterna och jag blir sorgsen, nostalgisk och full i skratt om vartannat. När jag bär några flyttkartonger till min syster som bor på tredje våningen, kippade jag efter luft och benen brände. Kroppen är inte med på tåget alls!

Kanske är det inte bara den känslomässiga berg- och dalbanan som påverkar mig, utan också förkylningen. Just nu bryr jag mig inte om, vad som är vad. Kroppen är inte på topp och jag får lyssna och ta det lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar