torsdag 8 januari 2015

Vad pågår?

Min kropp undrar säkert vad som pågår. Jag har kört styrkepass söndag och tisdag. Ikväll tränade jag styrketräning igen. Den här gången var det cross-fit träning. Fem Boxjump, 10 kettlebells swing, 10 axelpress och 5 Burpees i sex varv. Det gick riktigt bra. Fast Boxjump gjorde jag i två varv, därefter klev jag upp och ner istället. Jag är rädd att jag inte ska ta mig upp på lådan. Det jobbigaste var axelpress med en 10-kilos hantel. Extra nöjd är jag över att jag klarade sammanlagt 30 armhävningar i Burpees.
Nu har jag ett löppass och ett intervallpass på crosstrainern kvar den här veckan. Jag gick till och från jobbet idag också och fick lite vardagsmotion där. Min kropp känns stark och inte alls nedbruten. Tydligen är jag starkare än jag tror. Härlig känsla!
Nu blir det välförtjänt fåtöljhäng resten av kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar