söndag 18 januari 2015

Tufft pass med kettlebells

Det var ett riktigt roligt och tufft pass idag. Vi arbetade parvis och gjorde 25 mountain climb, 20 swingar, 15 Benböj med kettlebellen tryckt vid bröstet (heter något jag inte minns),10 armwrap (inte säker på namnet, men man pressar kettlebellen rakt upp från bröstet upp i taket) och 5 Burpees. När den ena körde, vilade den andre och sen var det bara att köra på igen. 25 minuter höll vi på och jag hann fem varv.

Efter passet var jag kräkfärdig. Ibland blir det så för mig, särskilt vid konditionspass. Faktiskt tror jag det bara är då jag får den här känslan. Vad bra för mig att det var kondition i dagens pass. Kroppen höll och jag är supernöjd med min prestation!

Innan passet provade vi att göra chins med hjälp av ett gummiband. Jag klarade fem stycken som hejsan, tack vare gummibandet. Härlig känsla,när man orkar.

Nu gör jag typisk söndagsuppgift: färgar håret. Trist men nödvändigt, om man vill slippa grå hårrötter. Som vanligt använder jag hennafärg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar