måndag 26 januari 2015

Pulsig löptur

Idag skulle jag ha vilodag, men efter en dag med möten, spratt det i benen och jag gav mig ut direkt efter jag ätit. Oj, vad snöigt det var! Konstig känsla, men skön ändå. Kändes skonsamt mot benhinnorna, att pulsa fram. Det snöade hela turen, sådär smått, mjukt svalkande. Sex kilometer fick jag ihop och den femte var den snabbaste (6:44). Det kändes också himla bra att kunna trycka på lite. Rundan är platt, med bara ett par backar. De satsade jag på lite extra och "flög" uppför. Kände mig stark som värsta superkvinnan.

I morgon blir det i alla fall vilodag. Jag ska skjutsa döttrarna till Örebro och därefter ska jag handla mat.

Träningsvärken från gårdagens pass, smyger sig på alltmer. Främst känns det i ryggmusklerna. Men jag känner också en ömhet i armbågar och knän. Knepigt nog försvinner det ömma i knäna, när jag springer. Det är bara att tacka och ta emot. Benhinnorna känns jättebra (ta i trä!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar