tisdag 27 januari 2015

Lite nytt att träna med

Igår när jag och döttrarna var i Örebro, hittade jag en medicinboll om 3 kilo och en foamroller. Kul att få lite nya redskap att ha hemma! Nu har jag dessa samt pilatesboll, crosstrainer, trx-band och gummiband. Perfekt att ha lite att välja mellan under utepassen hemma till våren.

Jag har märkt att det här med intensiva, korta pass fungerar bra för mig, så länge jag är säker på tekniken och gör rätt. Om jag till våren kan kombinera löpning med ett kort styrkepass ute, skulle det vara perfekt. Vintertid känns det ofräscht att komma in svettig efter löpning och köra styrka inomhus. Men till våren som sagt, då man kan vara utomhus eller på den inglasade altanen, blir det perfekt.

Igår blev det en del vardagsmotion för mig i alla fall, i form av promenader till och från olika platser. Idag har jag svårare att få till det och beroende på när jag slutar idag, kanske jag inte ens hinner med en springtur efter jobbet. Jag ska nämligen vara social ikväll och umgås med vänner, som inte kan träna just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar