måndag 5 januari 2015

Intervaller på crosstrainer

Mina benhinnor klarar uppenbarligen inte tre löppass per vecka. Mitt mål är att bli snabbare och mer uthållig. Om jag har förstått det rätt, går inte den ekvationen ihop med två löppass per vecka. Därför måste jag träna kondition på annat, skonsammare sätt. Det var anledningen till att jag släpade upp crosstrainern från källaren till övervåningen. Intervaller borde ju fungera. Sagt och gjort! Jag körde 12 intervaller om 30/30 sekunder. Det brände fint i låren. De tre sista orkade jag inte riktigt hålla ut mer än 20 sekunder, utan jag sackade liye. Mitt mål är att klara 30 intervaller, men med längre paus mellan var sjätte, så det blir fem set. Det blir intressant att se hur lång tid det tar, innan jag klarar 30.
Om jag tränar med crosstrainern två gånger per vecka och kör intervaller, borde det ge resultat, hoppas jag.
Ja, jag försökte stämma av hur många armhävningar jag klarar just nu, men träningsvärken från gårdagens trx, var för kraftig. Försökte stå i spindel också, men det gick inte heller bra. Jag är nöjd med intervallerna i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar