tisdag 6 januari 2015

Återhämtning psykiskt och fysiskt

I december upplever jag alltid att jag är uttömd på energi, när det gäller arbetet. Det är svårare att vara kreativ, att se lösningar, perspektiv och att bevara lugnet. Självklart påverkar den här dränerade känslan, även mig privat. Jag tar gärna genvägar. Det vill säga, hoppar över träningspass, gör dumma matval i övertygelse om att jag "skonar" mig själv, eller "tröstar" mig själv.

Sen kommer julledighet med många upplevda måsten, men också med mycket familjemys, motion, god mat och total avkoppling. Jag har städat, tvättat (ordning och reda är härligt!) och läst en hel drös med böcker. Jag har också hunnit träffa flera vänner.

Även om jag varje december, har svårt att föreställa mig själv utvilad i januari, är jag det. Rejält utvilad till och med! Jag känner mig stark, redo för nya utmaningar och sugen på att jobba. Det ska bli skönt att komma in i rutiner igen och jag längtar efter att få flyt i vardag och träning.  Nu ska de närmsta 40 dagarna fyllas av arbete kombinerat med två löppass, två intervallpass på crosstrainer, två styrkepass per vecka och så många promenader jag hinner med. Jag bara älskar att promenera, gärna med kameran i släptåg.

Tjoho! Nu tar vi tag i de kommande 40 dagarna, eller hur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar