fredag 19 december 2014

Före- och efterbilder

Idag skulle jag till frisören. Vaknade i god tid, åt en lång frukost, dödade runt och vips var klockan mycket. Jag kastade på mig kläderna och sprang till bilen. Sofie skulle ha skjuts också. När jag släppt av henne, parkerat bilen började jag fundera på vad jag egentligen tog på mig. Jag gick de få stegen till salongen med en liten lätt obehagskänsla. Gick in och hängde av mig jackan och kollade på min tröja. Japp, den var helt ok, förutom att den var ut och in. Herregud! Det var bara att strippa och vända rätt den igen. Min frisör fick sig ett gott skratt i alla fall.

Min gulliga frisör klippte upp håret på mig rejält. Äntligen blev det lite mindre häng och mer frisyr. På äldre dagar har mitt hår fått lite självfall, vilket jag är mycket glad över, efter 45 år med spikrakt hår. En fördel med övergångsåldern i alla fall...

Jag fick även ögonbrynen plockade och plötsligt upptäckte jag att jag har bågformade ögonbryn och inte bara "två tjocka korvar". Jag blev så nöjd, att jag hade svårt att slita blicken från dem i spegeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar