torsdag 18 december 2014

När allt bara går fel

Vaknade halv sju och njöt av att kunna ligga kvar i sängen och läsa till åtta. Efter frukost åkte jag till Steffies lägenhet för att måla lite i hennes vardagsrum. Men färgen tig slut och jag åkte hem och strök de nya julgardinerna jag köpt. Jag gladdes åt att de var lättstrukna. När jag hängde den första gardinen, upptäckte jag att de var en decimeter för korta. Det är bara jag som lyckas köpa för korta gardiner, så dumt!  Ridå ner!

Tackade mig själv, för att jag inte hade slängt de gamla julgardinerna. Strök den ena panelen och hängde upp den. Vad jag inte tänkt på vår att jag har bytt till vita stänger, medan upphängaren är i svart smide. Behöver jag beskriva hur fel det såg ut?! Ridå ner igen!

Strök ett par andra panellängder med hank-upphängning. Svetten lackade om mig, julmusik i bakgrunden och jag sammanbiten. Gardinerna ser lite sängkammaraktiga ut, men jag orkar inte ens bry mig.

Resten av dagen kämpade jag med städning. Kämpade, eftersom jag hade världens huvudvärk. Till slut satte jag mig apatiskt i tv-fåtöljen och somnade. Känner mig lite nedstämd. Imorgon hoppas jag att jag mår bättre och har lite flyt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar