fredag 28 november 2014

Lördag morgon

Min man är bortrest hela helgen och det känns som om jag har bokat in aktiviteter varje minut. Så är det ju inte, men jag har förmågan att planera in många aktiviteter och sen, när dagen närmar sig fylls jag av stress. Därför måste jag sortera, prioritera och stryka ett och annat.

Idag ska jag åka på loppis med Sofie, Steffanie och Katta. Därefter ska jag och Monika besöka pappa. Sen blir det lunch och månadshandling. Lätt styrketräning, städning, adventspyntning och matlagning.

Ikväll kommer nämligen Monika på mat. Vi ska bara mysa. Efter många tankar hit och dit om vilken mat jag ska laga (jag som sällan lagar mat), har jag bestämt mig för att göra en köttgryta, kokt potatis och fruktsallad till efterrätt. När köttet puttrar, kan jag adventspynta det sista.

Jag tror att min man kommer att uppskatta, att komma hem till ett städat hem med lite julstämning. Jag vet att jag hade älskat det i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar