torsdag 29 maj 2014

Slipdamm till förbannelse

Förutom en härlig förmiddagsfika hos bästa Maria, har jag varit hos pappa idag. Han är mitt ständiga dåliga samvete. Han bor ensam och har just inga intressen. Varje gång jag och döttrarna hälsar på lyser han som en sol. Idag gjorde jag rabarberkräm till honom. Det var uppskattat.

Annars har jag varit mycket inomhus idag och grejat. Visst är det roligt att fixa med huset. Många gånger upplever jag att jag "skyddar huset", speciellt när jag renoverar fönster. Idag har jag målat taket för andra gången i matrummet. Dessutom har jag slipat väggar och målat golvlister och dörrfoder. Till att börja med slipade jag för hand, men efter en stund använde jag slipmaskinen. Fy sjutton vad dammigt det blir överallt! Vi har inga dörrar mellan kök, matrum och vardagsrum. Så jag har sopat, dammsugit och torkat golven ett antal gånger. Dammtorkat alla skåp och bänkar i köket. Till och med köksfönstren fick sig en omgång och är nu putsade och försedda med nya gardiner. Ja, ja gardinerna ser lite sängkammaraktiga ut, men det får vara så!

Känner mig trött (att det ska vara så himla tråkigt att städa!). Imorgon ska jag måla lister och foder ännu en gång. Allt skräp ska köras bort och så får jag städa igen, så gott det går (suck!). Hoppas jag hinner med en springtur också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar