tisdag 27 maj 2014

Morgon med Tomas Ledin

Häromkvällen tittade jag på ett tv-program med Tomas Ledin. Han är ju så himla bra och dessutom ödmjuk och jäkligt snygg. Efter programmet har jag spelat hans låtar om och om igen (himla praktiskt att inga döttrar bor hemma och kan irritera sig). Särskilt en låt här fastnat, nämligen "Snart tystnar musiken". När jag sökte på den i Spotify i morse, spelades den om och om igen (behändigt). Jag stod i duschen när jag helt plötsligt stelnade till och märkte att nu hade det plötsligt bytt låt. Istället sjöng han typ "vill du köpa dig en ny klänning, gör det, vill du ta ett par extra semesterdagar och njuta av värmen, gör det, för snart, snart ska vi dö allihopa".

Herregud! Jag började genast undra om det var någon (ja, någon från "andra sidan" till exempel) som ville ge mig ett meddelande. Jag kanske är dödssjuk utan att veta det, tänkte jag panikslaget. Kanske ska jag ta ett vansinnigt lån och köpa ett elektriskt spabad i alla fall. Vem vet om jag lever nästa år, tänkte jag. I låten uppmanar han ju en att konsumera...

Ja, sen sansade jag mig, när jag insåg att jag hade sökt på ordet "snart" på Spotify (orkade inte skriva in hela "snart tystnar musiken") och då kom även denna låt med (så kan det gå när man är lat!). Inga hemliga meddelanden således. Jag kan andas ut. Fast det skadar ju inte att kolla vad ett spabad skulle kosta ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar