tisdag 27 maj 2014

Jogging varvat med gång

Trotsade tröttheten och gav mig ut på en kvällstur. Totalt blev det en runda om 9:43 km. Men jag varvade jogging med gång. Startade med 5 km, därefter 1 km gång, 2 km jogg, varvat med 1:43 km gång. Snittiden på joggen låg på 6min/km. Den snabbaste km var den sista om 5:33.  Knepigt det där, att den sista blev snabbast, eftersom jag upplever den som segast och jobbigast. Magen var bubblig och jag var allvarligt oroad ett tag. Inte kul att känna den där magkänslan när man är i villakvarter. Nåja, jag klarade mig utan missöden.

När jag gick passade jag på att fotografera lite. Älskar att vara vid sjön, vill också ha en eka! Tänk att få ro ut, ensam med en matsäck och bara njuta av stillhet, tystnad och vattnets glitter. Drömma kan man ju alltid.

2 kommentarer: