lördag 31 maj 2014

En tur i tretalets tecken

Som vanligt vaknade jag tidigt (halv sju), åt frukost och vid åtta gav jag mig iväg på en kort joggingtur. Tre kilometer blev det och därefter promenerade jag en stund innan jag gick hem. Under turen såg jag tre harar och tre döda näbbmöss. Möss är det absolut värsta jag vet. När jag såg den första trodde jag att jag inbillade mig. Vid det andra fyndet var det uppenbart att jag inte inbillade mig. Den tredje såg otäckt levande ut och jag kunde inte avhålla mig från att skrika till lite, hoppade till ett par steg. Den var dock stilla, så jag antar att den var död. Hararna var söta, däremot. En av dem hade vita fläckar kvar i pälsen, som om hen inte hade skiftat all vinterpäls ännu. 

Underbart med naturen (trots möss) och tänk att mina ben känns helt oberörda och jag är svettig, men inte illamående och har inte "kipp-andats", trots att jag glömde ta astmamedicinen i morse. Vad långt jag har kommit och vad stark jag är! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar