torsdag 15 maj 2014

De sista ljuva åren

Igår frågade plötsligt en kollega "fyller du år snart, eller har du fyllt". Tusen tankar for genom mitt huvud "nej, svarade jag, jag fyller under semestern". Vad ska de nu hitta på, tänkte jag. "Jag hörde nämligen på lokalradion att du skulle fylla 50 och så spelade de låten De sista ljuva åren". Herregud! Jag kände att jag blev röd i hela ansiktet, nu vet alla som lyssnar på lokalradion (det måste vara ett fåtal) att jag snart fyller 50. Jag kunde inte låta bli att fnissa och fnisset blev till gapskratt. De sista ljuva åren, var inte den enda låten som har spelats. Tydligen har de önskat (jag misstänker starkt två manliga släktingar) en låt varje dag, bland annat med Snoddas (Flottarkärlek) och någon låt (vågar inte tänka på vilken) med Eddie Meduza.

Men hämnden är ljuv, nu ska jag bara komma på något riktigt bra. Hm, får ta hjälp av mina döttrar. De är bättre på det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar