onsdag 14 maj 2014

När man inte kan träna som man vill

Så får man muntra upp sig med andra saker. Glädjen var till exempel stor när det visade sig att yngsta dottern hade bakat en smulpaj av rabarber/jordgubbar till kvällsfikat (ja, jag vet att det är onyttigt men jag njöt av de två bitar jag tog och tänker inte gräma mig!). Jag glädjer mig åt att mannens tapetsering har gått bra (bara två hörn kvar) hittills (lägg märke till reservationen i och med ordet hittills).  Jag är också nöjd med rosplantan jag fixat till Ida, som tack för lånet av pulsklockan. Gullvivorna jag plockat på vår tomt får mig att le, de blommar så hysteriskt mycket och grannens körsbärsträd likaså. Underbart med vår och fräsch grönska!

Så jag försöker att inte gräma mig över huvudvärk, trötthet och smärtan i vänster sida (som uppstår när jag andas). Jag är övertygad om att jag har en sträckning i ryggen. Min man befarar att det kan vara inflammation i lungsäcken eller att jag har en propp i lungan (positiv peppning är ju alltid välkommet... Herregud! ).  Aldrig att jag besvärar sjukvården med en sträckning!

Mantra: imorgon är jag frisk, pigg och kan springa. Det här är bara tillfälligt avbrott i träningen och rentav bra för benhinnorna att få vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar