tisdag 1 april 2014

Backintervaller

Backintervaller stod på schemat. 1 min x 5, 30 sek x 5 och 1 min x 5. Tio minuter uppvärmningsjogg i starten och 10 minuter nerjogg i slutet. Jag kunde välja att jogga eller gå nedför backarna, men i realiteten hade jag inget val. Jag blev så slut efter varje backe, att jag inte klarade annat än att gå. Jag höll jämna intervaller märkte jag, då jag kom exakt lika långt eller ett par meter längre. Jag upplevde att jag sprang allt långsammare, eftersom det bara blev jobbigare och jobbigare. Konstigt nog gjorde jag inte det. De två sista intervallerna kom jag längst.

Min maxpuls var rekordhög, nämligen 211. Det har jag aldrig kommit upp i tidigare. Så nu får jag ändra maxpulsen till 215 i inställningarna.

Jag är så stolt över mig själv! Tänk att jag klarar att springa intervallpass på egen hand!  Ikväll var jag helt säker på att passet skulle ta max 30 minuter. Det tog nästan exakt en timme. En timmes slit på egen hand. Det hade jag aldrig gissat eller vågat tro att jag skulle klara!
Nu kommer träningsvärken smygande i ben och axlar efter TRX-passet igår.  Trots det känns benhinnor och knän helt ok. Tur att jag har möjlighet att springa i spår och kan undvika asfalt, som är lite hårdare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar