måndag 31 mars 2014

Måndagsträning med TRX

När jag kom hem från jobbet åt jag lite snabbt och därefter plockade jag fram TRX:n och gick ut på altanen. Temperaturen var perfekt där, lagom svalt och med utomhuskänsla. Jag hade med mig surfplattan, så jag kunde spela min favoritlista på Spotify. I min jobbtelefon hade jag en intervall-app jag använde mig av. Jag växlade mellan 30 och 45 sekunders intervaller, beroende på vilka muskler jag jobbade med. Benmusklerna fick kortare intervaller, då jag är rädd om knäna. Sex olika övningar blev det för benen, två rygg, fyra armar, fyra mage. Absolut jobbigast var den statiska plankan. Sen blev det strech, vilket jag slarvar med alldeles för ofta. 

För övrigt surfar jag runt och kikar på pulsklockor. Överst på önskelistan står en pulsklocka med GPS, så jag kan se vilken snitthastighet jag håller. De är rejält dyra och jag har just beställt ett par nya löparskor, så det får vänta. På tal om väntan, så längtar jag efter att få tillbaka min mobil, som är på reparation. Att det ska ta sån tid! Suck! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar