torsdag 24 april 2014

Kliande ögon

Allergin är på topp nu och jag blir galen snart på mina kliande ögon. Förutom ögondroppar mot torrhet, använder jag även ögondroppar mot allergi. Men, ögonen kliar på. Allra värst är det om kvällarna. Jag kan stå i duschen och gnugga ögonen i en evighet. När jag slutar känns det som jag har grus i ögonen. I ögonen uppstår som geléklumpar. Om jag får tag på en "klump" finns det ofta som en tråd från klumpen som leder under ögonlocket. Tråden är liksom seg, gummiartad. Inte konstigt att det kliar!
Trött blir jag också och känner mest för att sova, även arbetstid, så varje dag blir en kamp mot kliande och sömnighet. En av mina arbetskamrater tycker att jag ska köpa allergitabletter. Men jag har provat och tyckte inte de hjälpte. Jag hoppas på ett nattligt regnväder, som sköljer bort all björkpollen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar