onsdag 23 april 2014

Påskfrossa och viktuppgång

Jaha, då har jag fått det svart på vitt, jag har gått upp 2 kg (!).  Var påskfrossan värt det? Nej! Nu blir det jobbigt att vända det här och minimera sötintaget. Jag vet ju att dessa två kilon inte bara är fett, utan mycket består av vätska (hoppas verkligen det är så!).  Det borde gå att åtgärda relativt snabbt.
Min plan är att så ofta som möjligt välja att äta så långsamma kolhydrater som möjligt. Idag var det ris till lunch och det åt jag, trots att det är klart olämpligt ur kolhydratssynpunkt. Men att bara äta chilli con carne, hade känts konstigt. Till kvällsmat blev det en kycklingsallad med ett litet (i mina ögon) bröd till. Nu är klockan snart 22 och jag är så sugen så något sött, men jag är benhård nu, inget sött och smuttar på lite Ramlösa istället. Suck!
Morgondagen blir en utmaning med 40-års kalas. Måste se till att vara mätt innan jag åker dit, så inga sötsaker slinker ner...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar