onsdag 12 mars 2014

Tufft backpass

Ikväll blev det ett backpass. Hujeda mig vad kämpigt det var! Mitt vänstra knä knorrar och i uppförsbackarna gjorde det skitont. Jag går mycket i trappor nu på jobbet och tror faktiskt det är det jag känner av. Ja, ja nu är backarna gjorda och jag kan pusta ut. Knepigt det där med fokus. Nu när knät gjorde ont, tänkte jag inte på hur dåligt flås jag har. Mitt fokus var hela tiden på knät och jag mixtrade med mitt steg. Allra bäst fungerade det, när jag drog upp knät rejält och landade på hälen. Måste ha sett jättekul ut, när jag kommer joggandes med höga knän i uppförsbacke. Det där vad folk ska tänka och tycka, bryr jag mig allt mindre om och det är himla befriande. Alla har varit nybörjare och jag gör mitt bästa, mer kan jag inte göra.
Nu har jag blivit inbjuden till ortens löparliga, vilket innebär att jag kan få sällskap om jag vill. Fast de löper/springer och jag joggar, så det dröjer nog innan jag har självförtroende nog att haka på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar