måndag 10 mars 2014

Japp, nu är veckans första joggingtur avklarad!

Idag hade jag tur och kunde sluta tidigare för att hinna med att besöka min pappa, innan jag bytte om och gav mig iväg på en joggingtur. Att skriva om mina joggingturer på bloggen, är mitt sätt att få dem gjorda. Om jag inte skrev om dem här, skulle de aldrig bli av! Fortfarande är det fruktansvärt motigt att jogga, tycker jag. Min strategi är att ha musik i öronen (för att inte bli livrädd när jag hör mig själv flåsa) sen förhandlar jag med mig själv hela tiden: "bara till den kröken, nej men det gick ju bra, nu behöver du bara ta dig till nästa krök" osv tills jag har klarat av en rimlig runda. Första femhundra metrarna var nedförsbacke idag, resten joggade jag på ett grusspår (skonsammare än asfalt).  En gående jag såg på håll kom jag (till min glädje) ikapp och förbi. Sen gick jag uppför de fem hundra metrarna och försökte att tänka på att aktivera rumpan, eftersom det ska vara bra (har jag hört).

När jag kom hem tränade jag lite med bollen. Låg på rygg med fötterna på bollen och rullade den in och ut (10x3) och "låste" bollen mellan fötterna samtidigt som jag höjde och sänkte benen (10x3). Sen kände jag mig lite kräkfärdig och stretchade istället. Nu blir det till att äta keso med skinka och grönsaker.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar