söndag 9 mars 2014

Annorlunda helg

Jag är helt slutkörd så här på söndagskvällen. Hela helgen har vi hållt på i gästrummet. Nu är det så gott som klart. Men jag har även kört skräp till tippen, varit på loppis och hjälpt ett par kompisar med skräpkörning. De har köpt ett hus, där ägaren lämnade allt, utom en säng och ett bord. Allt innebär till exempel att handdukar, lakan, kläder (inklusive smutstvätt), skor, husgeråd, matvaror och så lite smutsig disk ovanpå det,var kvar i huset. Det är ett tvåvåningshus, som var fyllt av möbler. Som tur är vår vi ett gäng som högg i och mina kompisar hade hyrt en bautastor kontainer. Efter fyra timmar var huset tömt och kontainern de trodde skulle fyllas under en månads tid, var överfull.

Summan av helgens aktiviteter är, att jag har rört mig nonstop, men ingen jogging. Mina ben är trötta ändå (känns som om jag skulle vilja skruva av benen från höfterna, likt en barbiedocka). Jag ska försöka få till det imorgon, men vet samtidigt, att jag ska besöka min pappa efter jobbet. En liten tur borde jag hinna med. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar