måndag 24 mars 2014

Röhnisch Running School

Ikväll var det dags för det första passet i RRS och det var ett intervallpass. Jag skulle springa i ett visst (snabbt) tempo i 30 sekunder, vila i 30 och köra 5 sådana omgångar. Därefter skulle jag köra 5 st 40x20. Jag har ingen pulsklocka med GPS och kan därför inte se vilket tempo jag springer i. Med hjälp av en tabata-app ställde jag in den på fem omgångar 30x30. Jag joggade hemifrån som uppvärmning och satte sedan igång. De fem första intervallerna bara swishade förbi. Härligt! Jag tog i och sprang fortare än vanligt helt enkelt och när det var vila, joggade jag extremt långsamt. De följande fem intervallerna sprang jag likadant, eftersom jag upptäckte först hemma att det skulle ha varit 40x20. Så kan det gå, när man har bråttom. De fem sista gick lite trögare, men fortfarande sprang jag snabbare än normalt (upplevde jag i alla fall).

Vet ni vad jag upptäckte? Jo, att jag för första gången tyckte det var kul att springa! Det var kul för jag kände att jag behärskade det och jag upplevde att det gick så fort. Swish, så var rundan avklarad. Så kul!
Sååå glad :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar