onsdag 26 mars 2014

Dagens uppdrag att genomföra

Varje gång jag ska ge mig ut på en runda, känner jag ett inre motstånd. Nu när jag kör efter ett program, peppar jag mig själv genom att tänka "du har ett uppdrag och det är bara att genomföra". Jag vill bli uthållig och snabbare och då måste jag fixa det här. Så jag joggade i 10 minuter långsamt som uppvärmning, därefter sprang jag i fem minuter med fart. Jag har ingen koll på vilken hastighet jag springer på, utan ökar bara rejält. Sen följde fem minuters långsam jogg följt av fem minuter snabbt tempo och därefter 10 minuter långsam jogg. Totalt blev rundan om 4,8 km och det var ju bra.  Troligen tog jag i lite för mycket under den första intervallen, eftersom den andra gick såååå tungt.  Ja, ja jag lär mig efter hand. Det är inte lätt att hålla koll på snittiden när jag bara har en mobil till hjälp.

Jag är sjukt nöjd och peppad över att jag har klarat av det här passet på egen hand. Mina ben känns dessutom bra i såväl benhinnor som knän. Men jag har märkt att jag slår ihop knäna (blir kobent) när jag blir trött i benen. Knäna liksom "wobblar" och slår i varandra (uttycket att vara så kobent att det slår gnistor mellan knäna, har man ju hört). Jag behöver träna ben, antar jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar