söndag 23 mars 2014

Dagens runda avklarad!

Klockan nio mötte jag upp Ida och Therése vid spåret. Nervositeten skjöt i höjden, när jag såg att Therése också skulle med på vår runda. De är oerhört snabba de här tjejerna! De pratade hela rundan (2,2 km) om ditt och datt och jag svarade enstavigt och koncentrerade mig på andningen. Faktiskt gick det lite bättre idag. Det kan bero på att jag har börjat medicinera med min astamedicin Pulmicort. Jag har aldrig tyckt att jag behöver ta astamedicin, eftersom det är allergiastma jag har. Mina besvär har aldrig varit så stora att jag fått andnöd. På vår, sommar blir jag lite hostig, slemmig i luftrören, snuvig, nysig och får kliande ögon. Men, det var många år sen jag upplevde det som hemskt besvärande (jag och omgivningen har väl vant oss). Kanske är det dags att inse att jag behöver medicin...

Jag har anmält mig till Rönnisch running School, som Lofsan och Ida håller i. Första uppdraget var att ta reda på vilken form man är i, för att kunna få ett anpassat program. Under tolv minuter skulle man "tagga lite extra" och se hur långt man kom. Jag kom nästan exakt två kilometer på 12 min. Utan Ida och Therése hade jag aldrig klarat att pressa mig på samma sätt.
Efter vårt varv, fortsatte Therése med springandet och Ida och jag gick 4,5 km. Det känns lite i benhinnorna i början av varje tur, men det försvinner snabbt efter hand. Hoppas kroppen vänjer sig snart!

Nästa runda ska vi springa längre. Vi ska ta lite knappt ett halvt varv till i samma tempo,  tycker Ida. Jag är så glad och tacksam för hennes sällskap och peppning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar