måndag 17 mars 2014

Att känna sig stark

Det här med att jogga tre gånger per vecka, har väl gått någorlunda för mig. Men bål- och benträning har det varit sämre med. Nu ska jag ta mig i kragen och köra två pass per vecka med Trx:n hemma. Mitt gymkort går ut den här månaden och jag tänker inte förnya det förrän i höst. Jag som inte har klarat att träna på egen hand, ska göra det i vår och sommar. Det kommer gå bra, nu när jag har träningskamrater att få draghjälp av.

Varför träna styrka? Förutom att det ska vara bra när man är äldre, gillar jag att vara stark. Känslan när snöskottning, handgrävning, skräpkastning eller dylikt går lätt, är underbar. Känslan när jag klarar att göra flera Burpees och armhävningar är så himla peppande. Den vill jag inte tappa, för att jag väljer att fokusera på jogging just nu. 

Så i morgon blir det till att plocka fram Trx:n och köra lite styrka innan joggingturen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar