lördag 1 februari 2014

Toppendag

Igår hade jag en fantastiskt bra dag. Efter tre timmar på arbetsplatsen åkte jag och hämtade min kollega Malin. Hon arbetar också som specialpedagog, men på gymnasiet. Vi träffas minst en gång per månad, när vi får handledning. Det är våra guldstunder på mer än ett sätt. Dels pratar vi i bilen till och från Örebro. Dels äter vi tillsammans och om vi har tid, går vi på stan efter handledningen. Världens bästa avslut på arbetsveckan! 

Igår provade vi att äta i Örebro saluhall. Det var supergod mat och mysigt att sitta där. Vi köpte lite nybakat bröd och lyxig choklad. Sen var det dags för handledning i en och en halv timme. Vi har tidigare haft en manlig psykoterapeut. Nu har vi en kvinnlig psykolog inriktad på kognitiv beteendeterapi. Båda är bra, men på olika vis. Just nu passar den kvinnliga psykologen oss bra. Vi lämnade handledningen nöjda och med nya verktyg i bagaget att prova. 

När jag kom hem ägnade hemmet lite kärlek: plockade undan, dammsög, dukade och tände ljus. Min man lagade mat och så kom helt plötsligt de yngsta döttrarna. Jag älskar när de kommer sådär oförhappandes! Våra vänner vi bjudit in, kom också. Maten räckte till alla och vi hade en supertrevlig kväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar