lördag 1 februari 2014

Veckans träning

Kommande vecka ska träningen fungera bättre för mig. Jag har bestämt mig för att varje dag ska bestå av fysisk aktivitet  av något slag. När jag tar bilen till jobbet istället för att gå, ska jag ta en promenad på kvällen. Enda gången jag kan fuska med det, är när jag istället går på ett pass på gymmet. Schemat har ändrats och nu erbjuder gymmet inte längre boxning på tisdagar och torsdagar, utan endast på onsdagar. Trist! Under veckan har jag preliminärbokat mig på tre Trx-pass fördelat på tisdag, torsdag och fredag.  Eventuellt försöker jag få in två Indoor Walkingpass eller joggingturer under veckan.  Det kan hända att jag hakar på Ida och provar att jogga på löpband.

Just nu, när jag sover så illa, måste jag tänka på att inte slita ut mig.  Sömnbrist påverkar mig mycket mer än jag tidigare har förstått. Egentligen har jag märkt det mest, när jag upplevt hur mycket mer jag orkar när jag är utsövd. Men jag har också upplevt hur hemskt det kan kännas efter ett träningspass, när jag inte har sovit (eller ätit) tillräckligt. Hur jag har varit så trött efteråt att jag bara har velat grina. (Inga endorfinkänningar då inte, bara nedbrytande på alla sätt!).

Min plan är alltså att få till fem träningspass nästa vecka, men vara lyhörd för kroppens dagsform.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar