lördag 11 januari 2014

Energisk till tusen

Studsade upp ur sängen pigg och glad. Det måste bero på gårdagens sockerchock ;) Nej, skojade lite. Det beror nog på sovmorgonen. Jag har i alla fall hunnit sopa snö, varit på loppisrunda, fikat med döttrarna, rensat ut i min mans garderob. Det sistnämnda gick smidigt. Jag tog en bunt plagg från garderoben, höll upp framför honom och frågade retoriskt  (lite lätt ledande) "den här är väl passé". Vad skulle han göra, vad kunde han göra, annat än hålla med mig :) Tre sopsäckar kläder kastade jag. Innan hade han tänkt att köpa sig ett par nya jeans, eftersom hans är för stora (angenämnt problem). Men i min utrensning hittade jag nio (9!) par byxor, varav 7 par jeans, som var i rätt storlek och som han hade glömt. Hur kan man glömma bort nio par byxor, undrar jag?

Nu behöver han skjortor och långärmade tröjor och inte några jeans. Karlar!

En garderob till i gästrummet har jag tömt. Den satt tyvärr fastskruvad i den andra garderoben, så jag kunde tyvärr inte få ur den ur rummet (så frustrerande). När min man gjorde ett ärende smög jag efter kofoten och försökte bryta loss dem (sätt så hårt skruvat att jag inte klarade att få bort skruven). Det blev en glipa mellan garderoberna nedtill och jag vågade inte ta i alltför hårt, utan smög hastigt ned med kofoten igen och strök istället oskyldigt en duk när min man kom hem.

Nu blir det lite yoga <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar