söndag 12 januari 2014

Dagsformen

De här bilderna tog jag igår. Genast ser jag bevis runt mage och rygg på ökat sockerintag och minskad träningsinsats. Än så länge stramar inte jeansen, men det kommer bli nästa steg, om jag inte tar tag i det N U!
Sockret är den största utmaningen för mig. Träning är oftast lustfyllt och därför blir det lätt att hålla i med det. Även om delar av ett pass är kämpigt, kan jag alltid fokusera på de bitar som gick bra och bli peppad av det. Jag har helt enkelt fler strategier att ta till, när det gäller att tänka positivt om träning.
Däremot har jag svårare att tänka positivt kring sunda mellanmål och snacks. Måltider är inga stora bekymmer, där äter jag ganska sunt. Frukost: tre Wasa sport och kaffe. Mellanmål på jobbet (hemma tar jag mig inte tid till det) yoghurt med frusna bär (älskar trädgårdsbär som innehåller syrliga vinbär). Lunch där halva tallriken består av grönsaker (ofta rivna morötter). Sen slarvar jag med mellanmålet på eftermiddagen. Istället kan jag stoppa i mig en kaka (gärna två, nu när jag hittat min kollegas hemliga lager i en stor kartong)  eller chokladbit till kaffet. Därefter blir det ofta macka till kvällsmat (oftast inget nyttigt bröd) och allra värst av allt: smågodis...
Nu måste jag skärpa mig, om jag vill tillbaka till den form jag var i under sommaren! Jag ska prova frukt som mellanmål under eftermiddagarna. Jag älskar bananer och upplever dem som "matiga". Macka på kvällen är helt ok för mig OM jag väljer ett grovt bröd och ett pålägg med proteiner (jag brukar bara ha Bregott mellan), typ ägg, tonfisk eller rökt skinka. På kvällarna får jag fasta, vilket gav mycket bra resultat i våras och somras. Förhoppningsvis tränar jag på kvällarna och då blir det automatiskt mindre ätande...
Nu jäklar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar